Francia palacsinta-torony konyakos narancsmartassal


Szeretjuk a palacsintat. De mar unalmas, hogy mindig fahejas meg kakaos, esetleg nutellas, es mindig ugyanugy van feltekerve...Ugy dontottem, valtoztatok!!!Mind az izt, mind a format, mind a talalast illetoen.
Parizsban isteni finom palit ettunk. Sokaig gondolkodtam mire rajottem, mi volt a toltelek: olvasztott margarin es kristalycukor. Mennyei.
Hat ilyen francia palacsintacsodat alkottam ma.
Azt hiszem, a palacsinta az egyetlen olyan etel, amelynek a receptjet egyetlen haziasszony sem tudja elmondani. Senki nem tudja hany deka liszt, hany cl viz es tej, "csak ugy erzesre". A jo haziasszony tudja, mikor jo a palacsintateszta. En is jo haziasszony vagyok:) Igy csak onnantol irom a receptet, hogy kisultek a palacsintak.:)
3 fele tolteltek volt: a sima kakaos, a fahejas-cukros (cimetes-ahogy mi hivjuk) es az emlitett olvasztott margarinos-kristalycukros.
A tolteleket a palacsinta also felebe tettem, majd lehajtottam a felso felet. Ezutan 3 reszre hajtottam, igy lett ilyen jopofa alakja.
A martason is orakon at gondolkodtam delutan,mire megszultem, hogy ehhez bizony valami narancsmartas kene. Talaltam is egy receptet, itt.
Toronyba helyeztem az elkeszult, betoltott palacsintakat, es mindegyiket meglocsoltam a narancsmartassal.
A Picim, aki a vilag legnagyobb palacsintarajongoja, azt mondta, eddig ez a palacsinta viszi a palmat.:)

Megjegyzések