Bodzás-mákos keksz

Így Karácsony előtt nagyon rákaptam az aprósüti készítésre. Szinte minden nap készül valami finomság.Azt hiszem, ezt a jó szokásomat az ünnepek után is megtartom. Ma egy nagyon jó keksz-receptet találtam Lillánál.
A képen teljesen olyan az enyém is,mint az övé, de meggylekvár híján Anyu bodzalekvárjával készítettem.
Fémdobozban eláll Karácsonyig. (Ha a mákimádó drágám meg nem eszi addig mindet:))
Hozzávalók:
25 dkg vaj
10 dkg porcukor
vanília eszencia
10 dkg darált mák
1 tojás
30 dkg liszt
bodzalekvár

Elkészítés:
1. Robotgéppel keverjük habosra a puha vajat a cukorral és a vanilia eszenciával. Adjuk hozzá a tojást is.
2. Ezután a robotgépre nem lesz már szükség: apránként adjuk hozzá a mákkal elkevert lisztet és kézzel dolgozzuk jól össze. Én még pici lisztet tettem hozzá pluszban ( pár dekányit), de alapvetően egy kissé ragacsos tésztát kell kapnunk.
3. Félórára tegyük hűtőbe.
4. Sütőpapírral béleljünk ki egy tepsit és melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
5. A masszából formázzunk diónyi gömböket, két tenyerünk közé fogva kicsit lapítsuk el és hüvelykujjunkkal egy kis krátert formázzunk a közepébe. A kráterbe pöttyintsünk egy kávéskanálnyi lekvárt és egymástól kellő távolságra helyezzük el a tepsiben a kekszeket. ( Eléggé elterülnek)
6. 20 perc alatt süssük őket készre, én akkor vettem ki őket, mikor a széle kezdett pirosodni.
Ebből a mennyiségből kb. 30-32 db keksz lesz.



Megjegyzések