Florentin-szelet

Kedvenc karácsonyi süteményem, már évek óta. Kerestem is a Nosalty-n a receptjét,de meglepő módon nem volt fenn. El is döntöttem, hogy akkor majd megcsinálom és felrakom. Erre másnap mire bukkanok az új receptek között? Florentin-szelet...Ráadásul pontosan ugyanolyan a recept, mint ami alapján én is készítettem.Így a Nosalty-ra nem került fel, de a blogra igen.
Kinézetre nem olyan mint az eredeti, mert a 2 végét kellene étcsokiba mártani, de mivel nincs rácsom, amin megszárítsam, csak belenyomtam egy zacskóba az olvasztott csokit és kriksz-krakszokat rajzoltam a tetejére. Az íz a lényeg.:)

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt
18 dkg margarin
9 dkg purcukor
1 tojás
1 vaniliás cukor
1 kk. sütőpor
1 csipet só
Összegyúrjuk, félórát pihentetjük.

 Addig elkészítjük a "mázat" a tetejére:
1,25 dl tejszínt
5 dkg mézet
5 dkg margarin
10-15 dkg porcukrot
lassan felforralunk,majd langyosra hűtünk.Belekeverünk 15 dkg szeletelt mandulát és 10 dkg kandírozott citrom-narancshéj és cseresznye keverékét, apróra vágva.

Nekem kisméretű ( 33x24 cm-es ) tepsim van, már előre tudtam, hogy 2 tepsinyi sütim lesz. Így félóra pihentetés után 2 felé választottam a tésztát. Sütőpapíron akkorára nyújtottam, mint a tepsi, majd óvatosan, sütőpapírral együtt belehelyeztem a tepsibe. ( Nagyon vékony, pár mm-es tésztát kell kapnunk.) A masszát szintén kétfelé kell választani és az egyik felét rákenni a tésztára.
Előmelegített, 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsül. Amikor kivesszük a sütőből, bugyborékolni, forrni fog a teteje. Ne ijedjünk meg, ahogy hűl, úgy fog megkötni a vaj és a méz.
Másnap vegyük ki a tepsiből és kb. 2x5 cm-es darabokra vágjuk fel és ízlés szerint étcsokival díszítsük.

Megjegyzések