Gyömbérjégkrém

A jégkrémtorta egyik fő összetevője a habkarika.Gyömbérrel,citromhéjjal, fagyi formában...Hát nem is nagyon tudom hova ragozni, elég szigorú.:)
Hozzávalók:
6 db habkarika
3-4 dl tejszín ( double cream)
1 citrom reszelt héja
3 ek. cseresznyelikőr ( én a Karácsonyi puncsból tettem bele)
2 ek. kristálycukor
reszelt gyömbér
juharszirup
( Az eredeti recept valami szirupba áztatott gyömbérdarabokról beszél, amit sehol sem találtam, így maradt a sima gyömbér és egy kis juharszirup:))

Elkészítés:
1.A habkarikákat törjük darabokra.
2.A tejszínt verjük fel, de ne kemény tejszínhab legyen belőle, csak egy kicsit krémes legyen.Adjuk hozzá a cukrot, a likőrt, a citromhéjat és a reszelt gyömbért.
3.Keverjük hozzá az összetört habkarikákat.
4. Egy 18 cm-es tortaformát béleljünk ki folpackkal ( én tortaforma helyett a mini-őzgerincformát használtam) és öntsük bele a tejszínes-habkarikás keveréket.
5.Min. 4 órahosszát fagyasztóban pihentessük,majd késsel szeleteljük fel,mint egy jégkrémtortát.Juharsziruppal meglocsolva tálaljuk.


Megjegyzések