Fehércsokis-mandulás cupcake-szerűségek


Pár percig azért gondolkodtam, hogy egyáltalán feltegyem-e a blogra ezeket a szörnyűségeket, de aztán úgy döntöttem,miért ne?Nem sikerülhet mindig minden.:(
Napok óta a mai day offot vártam-meg sem lepődtem reggel,mikor kinéztem az ablakon és szakadó eső fogadott. Mint az elmúlt 1 hónap összes ( azaz 4 ) szabadnapján.
De ezt a kis cupcake-szerű sütit már hetek óta kinéztem. Ennyi utánajárást még 1 süti sem igényelt. Szárított levendulavirág kellett volna hozzá, dehát mostmár kijelenthetem, hogy Londonban ilyen nem létezik. Úgyhogy nem lett levendulás. A másik dolog: ratafia keksz...Mikor megláttam a receptet, azt sem tudtam mi az. Aztán beütöttem a gugliba és egyből a fejemhez kaptam,mikor megláttam a képet: jajjj, hát az az isteni finom amarettos korong, amit otthon a Lidl-ben lehetett egy időben kapni és imádtam. Hát itt az is luxusszámba megy, csillagászati áron sikerült vennem egy zacskóval.Na de a lényeg nekem mégsem a ratafia keksz vagy a levendula volt, engem a fehércsokiból készült ehető kapszli fogott meg egy pillanat alatt, ami aztán olyan csodásan sikerült, hogy majdnem sírva fakadtam. Na de álljon itt a recept. Úgy,ahogy én csináltam.
A 12 fehércsokis kapszliból 6-ot sikerült kivennem a formából, azt is katasztrofális állapotban, de majd legközelebb jobb lesz:)


Hozzávalók 12 darabhoz:
20 dkg fehércsoki
12 db ratafia keksz
4 ek. narancslé vagy mandulalikőr
reszelt narancshéj
3 ek. cukor
3 dl tejszín ( double cream)
pár csepp mandula aroma
12 db szilikonos muffinforma ( anélkül elkészíthetetlen. De lehet, hogy annak birtokában is...)

Elkészítés:
1.A fehércsokit vízgőz felett felolvasztjuk.
2.Minden egyes szilikonos kapszlit bekenünk olvasztott fehércsokival. Az alját is és az oldalát is, egészen  tetejéig egy kiskanál segítségével. Jó vastagon álljon rajta a csoki,mindenhol fedje be, különben nem lesz jó. Itt rontottam én el,pedig az eredeti recept 12 dkg csokit írt, de én 1 forma kibélelése utána már láttam,hogy az semennyire se lesz elég, így olvasztottam még egy táblával. Tanulság: még több kell.Várjuk meg, hogy megkössön teljesen, tegyük be a hűtőbe.
3.Ha megkötött, óvatosan fordítsuk ki a formából.Tegyük vissza a hűtőbe őket.Gyorsan dolgozzunk,mert nagyon hamar olvadásnak indul szobahőmérsékleten, próbáljuk a cuccokat úgy beletenni, hogy a csokihoz ne nagyon érjünk hozzá.
4. A tejszínt a cukorral és a mandula aromával verjük kemény habbá és a reszelt narancshéjat is adjuk hozzá.
5. Vegyük elő a hűtőből a csokikapszlikat,mindegyikbe helyezzünk 1-1 ratafia kekszet, amit pici narancslével locsoljunk meg. Erre tegyünk egy kiskanálnyit a krémből és fehér choc-chip-pel díszítsük. 
Fogyasztásig tegyük vissza a hűtőbe.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése