Rózsás tejberizs

Első találkozásom a virágízű sütikkel szintén egy kellemes, újpesti emlék. Már jóideje laktunk a Virág utcai Hoffmann-rezidencián,mikor a nővérem egyik látogatása alkalmával felfedezte, hogy a híres-neves
 Sugar Shop sütimennyország épp a mi utcánk végében található. 
No, nekünk se kellett több, gyorsan átcsattogtunk, hogy akkor szétnézünk ( hiába, a színes, cuki sütik iránti rajongásunk már akkoriban bimbózott:))
Na ott ettem én levendulaízű sütit. A mai napig nem tudom eldönteni, hogy ízlett-e vagy sem, de katarktikus élmény volt. Iszonyatosan lila volt és iszonyatosan levendulás. Talán egy picit túlságosan is.
Aztán jött a rózsa. Ami viszont, szerelem első látásra.:)



Erre a nagyszerű rózsavizes tejberizsre Adélnál bukkantam ma rá. Ezúton is köszönöm:)

Hozzávalók:
22.5 dkg rizs
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor vagy pár csepp vanília esszencia
7 dl tej
3 dl tejszín
víz
1-2 kk. rózsavíz

Elkészítés:
1. A rizst kb. félórára beáztatjuk hideg vízbe. Átmossuk, leszűrjük, jól kinyomkodjuk.
2. Annyi vízzel feltesszük főni, ami épphogy ellepi és forrástól számított 5 percig főzzük. ( Adél receptje szerint ekkor leöntjük róla a vizet-nos, nekem 5 perc alatt frankón elfőtte az összes vizet, pedig nem tettem rá sokat...:)
3. Felöntjük a tejjel, hozzáadjuk a cukrot, vaníliás cukrot / vanília esszenciát és 15-20 percig főzzük, amíg a rizs teljesen meg nem puhul.
4. A vége felé hozzáöntjük a tejszínt is.
5. Mikor kész, hozzákeverjük a rózsavizet és melegen vagy hidegen, rózsamámorban úszva elfogyasztjuk.

Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett :)
    Örülök, h neked is bejött :)

    VálaszTörlés
  2. Ajjaj, nem csak nekem.Elküldtem a linket a nővéremnek, azonnal rohant vásárolni és 1 óra múlva már küldte is a képet :) Imádta ő is, úgyhogy duplán köszönjük:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése