Ropogós citromos-kekszes muffin

A meglepetés erejével hatott rám ez a süti, mikor este fél 12-kor kihúztam a sütőből.
Valami gyors éjszakai nasi kellett, de leginkább csak azért, hogy meggyőzzem magam, nincs mit szépíteni, híztam 4 kilót és még most kell visszavenni, mielőtt más számjeggyel kezdődik a testsúlyom...Hát valamit változtatnom kell,mert ha így folytatom, hamarosan háromjegyű lesz.
Soha nem sütöttem még olyan muffint, aminek ropogós, "crunchy" a teteje. Ez is most véletlen lett ilyen. Az eredeti receptet jócskán átalakítottam, az alapkoncepció az volt, hogy joghurtos legyen, ne tejes,mert a tejet a reggeli kávé után megint kint hagytam a konyhapulton...
A recept írja is, hogy nagyon tömör lesz a tészta,valóban, szinte gyúrni lehetett volna és kinyújtani. Na de ez volt a titka annak, hogy cruncy legyen!!!Isteni!!!!!!


Hozzávalók
(12 db normál méretű muffinhoz)
300 gr liszt
225 gr cukor
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
225 gr citromos joghurt
1 tojás
1 tk. vanília esszencia
4 ek. olvasztott vaj
70 gr keksz (nálam sima háztartási, itt "Rich tea")


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 175 fokra.
2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a cukrot, a sütőport és a szódabikarbónát. Hozzáadjuk a darabokra tört kekszet.
3. A tojást a vajjal, a vaníliával és a joghurttal simára keverjük.
4.A joghurtos keverékhez hozzáadjuk a száraz anyagokat és alaposan összekeverjük, összedolgozzuk. Nagyon sűrű, masszív tésztát kapunk.
5. Kanalazzuk a tésztát szilikonos muffinformába és 25 perc alatt süssük készre.





Megjegyzések

  1. Húúúú,ezt ki fogom próbálni!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábító, nem hiszem hogy az a 4 kg látszana, sőt szerintem nagyon csinos vagy a képek alapján! Francnak kell diéta!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Erika, aranyos vagy,de sajnos én látom és érzem és ez már elég, hogy rosszul érezzem magam!!De persze 1-1 ilyen muffin után mindig elfelejtem :))

      Törlés

Megjegyzés küldése