Sárgadinnyés-kókuszos cookie

Vasárnap reggel korán keltem, mentem 11-re dolgozni...Megsajnáltam szegény Z-t, hogy minden vasárnap egyedül van otthon és amíg ő aludt, kisettenkedtem a konyhába, hogy összedobjak valamit. Félóra múlva a meleg kekszet eszegettük a reggeli kávéhoz. Az ötletadó a nővérem, Tündérsüti-Ildó  Epres-kókuszos cookie-ja volt.


Hozzávalók 10 db kekszhez:
60 gr vaj
60 gr cukor
60 gr kókuszreszelék
130 gr liszt
1 tojás
1 ek. gyömbéres sárgadinnyelekvár ( a sajátom, persze :))
pár csepp vanília esszencia
pár csepp sárga ételfesték ( tudom, tudom, nem illik, na de hogy mégse legyen olyan fakó:)


Elkészítés:
1.A vajat a cukorral és a tojással habosra keverem.
2. Hozzáadom a vanília esszenciát, az ételfestéket, a lekvárt.
3. Ezután mehet hozzá a kókuszreszelék és a liszt. Mikor kezd összeállni, a gépi keverésről kézi gyúrásra váltok. 
4. Ha van időnk, tegyük hűtőbe vagy fagyasztóba a tésztát kb. 15-20 percre, hogy könnyebb legyen belőle gömböket formálni. Nekem most nem volt erre időm, "melegen" is működik.
5. Formázzunk golyókat a tésztából, tegyük sütőpapíros tepsire vagy szilikonos sütőlapra, egy villával kicsit nyomjuk szét és 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt süssük készre.
6. A cookie-nak 10-12 perc után úgy kell kinéznie, mint ami még totál nincs kész, de vegyük ki,mert ahogy hűl,pont annyit fog szilárdulni, amennyit kell. Ha túlsütjük, beletörik a fogunk!
Reggeli kávé, tea mellé kitűnő kis süti:)


Megjegyzések