Újhagymás-pesztós rigatoni lazaccal


A minap, mikor a blogom fejlécét szerkesztettem és végignéztem az elmúlt 2,5 év receptjeit enyhe túlzással, de EGYENKÉNT, többféle megállapításra is jutottam.
Az első a fotóimat illeti: azt hiszem többszáz bejegyzést kell törölnöm vagy újraírnom/újrafotóznom,mert katasztrofális, ételfotónak semmiképp nem nevezhető fördemvények sikítanak némelyik igenis finom ételnél, megérdemlik hát, hogy szép alakjukban mutassam meg őket. 

Az elmúlt hónapok bejegyzései gyakorlatilag teljesen az édességekre korlátozódtak,ezek után csoda, ha hízok?
Nem mondom, hogy mi nem eszünk főtt ételt, csak sütit, persze, hogy eszünk, de van 5-6 jól bevált, megunhatatlan kaja, ami mindig váltakozik.Rég posztoltam például tésztát, bár mostanában, hogy próbálunk, hangsúlyozom, próbálunk picit egészségesebben élni, nem is eszünk annyi tésztát.
De ma bekattantam. Nagyon finom lett ez a tészta. Zé azt mondta, hogy na pont az ilyen tészták miatt nem tud lemondani a tésztaételekről,mint ez a mai is. Hát ezt mondom én is...


Hozzávalók:

1 csomag rigatoni tészta (500 gr)
35-40 dkg lazacfilé
3 dl tejszín
4-5 tk. vörös pesztó
1 csokor ( 7-8 szár) újhagyma
só, bors, olívaolaj


Elkészítés:
1. A tésztát kifőzzük.
2. A lazacfiléket megmossuk, sózzuk, borsozzuk és alufóliába csomagolva 160 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.
3. Kevés olívaolajon fonnyasszuk meg a felkarikázott újhagymát, picit sózzuk, borsozzuk. Adjuk hozzá a pesztót és a tejszínt.
4. Forgassuk össze alaposan a kifőtt tésztával, egészen addig,míg a tejszín be nem sűrűsödik és át nem járja a tészta mélyedéseit.
5. Végül az apróra vágott, kész lazacot is adjuk hozzá, forgassuk össze, hogy a lazac is átvegye az ízeket.






Megjegyzések