Mintás piskótatekercs-epres


Régóta kacérkodom a mintás piskótatekercs gondolatával, de valahogy olyan bonyolultnak tűnt. Pedig valójában mi sem egyszerűbb ennél. Az utolsó lökést Juci adta, és jajj de jó is, hogy kipróbáltam. Jó dolog a
piskótatekercs, hiszen félóra alatt kész van, és íme a példa arra, hogy nem csak finomra, szépre is el lehet készíteni.:) Akárcsak a tölteléknek, úgy a díszítésnek, a színeknek is csak a fantáziánk szabhat határt. Az én rajztudásom ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, de elsőre, tőlem, ez egy hatalmas grafika, de majd igyekszem fejlődni.:)


Hozzávalók:
1 roládhoz:

A díszítéshez:
1 tojásfehérje
30 gr vaj
30 gr cukor
40 gr liszt
ételszínező paszta ( piros)

A piskótához:
5 tojás
100 gr cukor
100 gr liszt

A töltelékhez:
eperlekvár


Elkészítés:
1. Először a díszítést készítjük el: gáztepsire sütőpapírt terítünk.
2. A vajat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a lisztet, a tojásfehérjét és az ételfestéket. Sűrű, sima masszává mixeljük.
3. Habzsákba vagy nejlonzacskóba töltjük a masszát, aminek pici lyukat vágunk a sarkára és tetszőleges mintát rajzolunk a sütőpapírral.
4. A tepsit 15 percre hűtőbe tesszük, hogy megkössön a massza. Az én hűtőmbe nem fért sajna be a gáztepsi, így én csak szobahőmérsékleten pihentetettem, jelentem, működik.
5. A sütőt előmelegítjük 170 fokra és elkészítjük a piskótát: a fehérjéket nem túl kemény habbá  verjük, a sárgáját kihabosítjuk a cukorral. A sárgájába beleforgatjuk a fehérjét, majd pár határozott mozdulattal a lisztet is. Ne keverjük túl. Öntsük a gáztepsibe a masszát.
6. Előmelegített sütőben 20 perc alatt süssük készre. Még melegen, sütőpapírral együtt tekerjük fel a piskótát.
7. Ha kihűlt, óvatosan fejtsük le a sütőpapírt, kenjük meg a piskótát eperlekvárral és újra tekerjük fel. Szeletelés, fogyasztás! Jó étvágyat :)


Megjegyzések

  1. Ugye mennyire jó?! Nekem nagyon tetszik,h lehet mintásakat is csinálni. :) Szerintem nagyon jó lett a kis rajzod! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már ki is agyaltam egy csomó mintát, nagyon szupi kis süti ez :))

      Törlés

Megjegyzés küldése