Gulyásleves

 Megmondom őszintén, én sose voltam odáig a gulyáslevesért. Nyilván emlékeimben a menzás gulyáslevesek élnek, ahol kövér disznóhús volt a levesben és tarhonya.
Életemben először megpróbálkoztam vele, és igen, szeretem a gulyáslevest. Nem mócsingos disznóhússal, hanem sovány marhával.Nem tarhonyával, hanem csipetkével. 
És Anyunak igaza volt,mikor azt mondta, kell neki 2-3 óra.Este 9-kor álltam neki. És most jöhet a húúúú meg az úúúúúúristen, igen kérem, mi tegnap este fél 12-kor ettük a gulyáslevest. Sőőőt, még palacsintát is ettünk utána.:) De előtte meg 25 km-t bicikliztünk.És ez a mentség rá.:)


Hozzávalók:
2 éhes főre

35 dkg sovány marhahús
1 vöröshagyma
pici olaj
pirospaprika
1 db paradicsom
2 db babérlevél
2 gerezd fokhagyma
pirosarany, só,bors
2 db sárgarépa
7-8 kisebb szem krumpli

A csipetkéhez:
1 tojás
liszt 


Elkészítés:
1. Egy nagy lábasban kevés olajon megpirítjuk a hagymát. Hozzáadjuk a felkockázott marhahúst. Sózzuk, borsozzuk.
2. Mikor a hús elszíneződött, félrehúzzuk, megszórjuk pirospaprikával, felöntjük jó bőven vízzel és visszatesszük a tűzre, felforraljuk.
3. Beleteszünk egy felkockázott paradicsomot, 2 babérlevelet, pirosaranyat, 2 gerezd fokhagymát.
4. Takaréklángon, fedő alatt, időnként kevergetve kb. 1,5 órán át főzzük. Ha szükséges,pótoljuk a vizet és fűszerezzük újra. Én kb. 4-5 alkalommal pótoltam a vizet.
5. Mikor a hús már puha és kezdi bevenni a fűszereket, nem "húsízű", adjuk hozzá a felkarikázott sárgarépát és a felkockázott krumplit. Pótoljuk a vizet.
6. Mikor a zöldségek is megpuhultak, jöhet a csipetke: 1 tojást csipet sóval felverünk, annyi lisztet adunk hozzá, amennyivel  tésztává tudjuk dolgozni. Szaggassuk bele a csipetkét, ha megfő, kész a gulyáslevesünk.:)




Megjegyzések

  1. Most fogok nekiállni, annyira jól néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom lett :) Imádta mindenki a családban, nagyon köszönöm a receptet, feltettem a blogra a Te recepted megjelölésével :)

      Törlés
    2. Szuper, nagyon örülök, hogy ízlett, én most hétvégén is elkészítem :)

      Törlés

Megjegyzés küldése