Kráter szelet

Családi kedvenc nálunk a Kráter, Anyu általában egy gáztepsinyi adagot szokott lesütni, ami általában 1 nap alatt el is fogy. Én most egy kisebb adaggal próbálkoztam és inverz Krátert készítettem: fehér tésztával-csokipudinggal. Az eredeti recept szerint a tészta kakaós, a puding pedig fehér: lehet vaníliás, tejszínes, kókuszos, de csinálhatjuk a pudingot rózsaszínre is: puncs / eper/ málna pudinggal is nagyon fini, Anyu már mindenféle verziót kipróbált. Én egy klasszikus fekete-fehér változatot hoztam, isteni. Ja, és a tejfölt semmiképp ne hagyjuk le a tetejéről, az adja meg hozzá az igazi fílinget :)


Hozzávalók:
30x20 cm-es tepsihez

A csokipudinghoz:
1 csomag főzős csokipuding ( 37 gr) 
2 ek. cukor
4 dl tej
1 púpozott ek. holland kakaópor vagy pár kocka étcsoki, felturbózni a bolti pudingot 

A tésztához:
3 tojás
15 dkg porcukor
17 dkg liszt ( ha kakaós a tészta, akkor 15 dkg liszt+ 2 ek. kakaó)
pár csepp vanília esszencia
0,6 dl tej
0,6 dl olaj
1 tk. sütőpor

A tetejére:
2 dl tejföl
2 ek. cukor


Elkészítés:
1. A pudinggal kezdjünk,mert teljesen ki kell hűteni. Semmi fakszni, a zacskón lévő utasítás szerint főzzük ki a pudingot, dobjunk bele pár kocka étcsokit vagy kakaót, hogy kissé felturbózzuk a színét és az ízét is. Én kakaóport tettem bele. Hűtsük ki.
2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tepsit kivajazzuk-kilisztezzük.
3. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, félretesszük.
4. A tojások sárgáját a porcukorral, vaníliával kihabosítjuk majd hozzáadjuk az olajat, tejet, sütőporos lisztet, végül beleforgatjuk a habbá vert fehérjét.
5. A masszát a tepsibe simítjuk és az alsó képen látható módon belekanalazzuk a kihűlt csokipudingot.
6. Előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük,mikor már szilárdulni a teteje, kivesszük, megkenjük a cukros tejföllel és készre sütjük.
Tűpróbát végezhetünk,bár az olvadó csokipuding miatt nem lesz egyszerű, de ha eltaláljuk a fehér részt, akkor tudjuk ellenőrizni, hogy készen van-e. Nekem a tejföl rátétele után további kb. 20 perc kellett, hogy készre süljön.
7. Ha teljesen kihűlt, szépen szeletelhető, ha jól dolgoztunk, kráteres lesz a belseje.:)




Megjegyzések