PISKÓTA!

Szóval a piskótát szerintem mindenki máshogy süti. Ki vízzel, ki olajjal, ki külön veri fel a fehérjét habnak, ki nem, van aki sütőport is tesz bele, ami szerintem teljesen felesleges. Mindenkinek megvan a jól bevált piskótareceptje, amin nem hajlandó változtatni. Így vagyok ezzel én is, mióta a Vilmosnál megtaláltam a számomra tökéletes piskótareceptet. Azért teszem közzé, hátha megtalálja valaki, aki még sosem sütött piskótát és hátha neki is ez lesz az igazi, mint nekem:)

Tortaalapnak, piskótatekercsnek, bármilyen gyümölcsös kockának kiváló, néhány ötlet itt.
23 centis tortához 8 tojásból érdemes sütni, 3-ba lehet vágni.
Gáztepsi méretű piskótatekercshez 5 tojásból szoktam készíteni.( 5 tojás, 100 gr liszt, 100 gr cukor)
Kb. 35x25cm-es tepsiben szoktam gyümölcsös kockát sütni, ahhoz 4 tojásos alapot használok.( 4 tojás, 80 gr liszt,80 gr cukor)


Hozzávalók:
(a képen látható 23 centis tortához)

8 tojás
160 gr liszt
160 gr cukor

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 170 fokra. A tortaforma alját sütőpapírral kibéleljük. A tojásokat kettéválasztjuk.
2. A fehérjét nem túl kemény habbá verjük, félretesszük.
3. A sárgáját a cukorral habosra, fehéredésig keverjük. 
4. A fehérjét szilikonos lapáttal beleforgatjuk a sárgájába, mikor már kezd márványosodni, hozzászitáljuk a lisztet és néhány határozott mozdulattal elkeverjük. 
5. A tésztát a formába simítjuk és előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük.
6. Ha kihűlt, lekapcsoljuk a formát, lehúzzuk az aljáról a sütőpapírt és 3-ba vágjuk. 



Megjegyzések