Meggyes pite

Hetek óta áhítozom meggyes pite után. Rengeteg receptet végignéztem és konstatáltam, hogy én itt 1 kg meggyhez sose fogok hozzájutni. Cseresznye van ( elég drágán), de meggy még elég drágán sem. Aztán a napokban eljutottam a magyar boltba, ahonnan egy 30 dekás fagyasztott, magyar meggyel tértem haza.  Tudtam, hogy akármilyen mini adag is lesz, de meggyes pite lesz. Hosszas keresgélés után Illéskrisznél találtam egy ígéretes pitereceptet, megfeleztem a mennyiséget, beletöltöttem a 30 deka meggyemet és íme a számomra legfinomabb meggyes pite.
Hihetetlen, de a tésztája egy kicsit sem lett szalonnás ( ami nálam elő szokott fordulni az ilyen típusú tésztáknál), puha, omlós, és a rumos-fahéjas meggy töltelék. IMÁDOM!


Hozzávalók:
20x20cm-es tepsihez ( 9 kocka)

A tésztához:
20 dkg liszt
12 dkg vaj /margarin
csipet só
1 tojás sárgája
1 tk. sütőpor
1 ek. cukor
kb. 2 ek. tejföl 

1 ek. zsemlemorzsa

A töltelékhez:
30 dkg meggy 
rumaroma, ízlés szerint
fahéj, ízlés szerint
2 ek. cukor
1 púpozott ek. keményítő

Tetejére:
1 tojásfehérje


Elkészítés:
1. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk majd a tészta többi hozzávalójával összegyúrjuk.Annyi tejfölt adjunk hozzá, amennyit felvesz és lágy, könnyű, de nyújtható tésztát kapunk.
2. A töltelékhez a meggyet kiolvasztjuk( én fagyasztott meggyet használtam), a fahéjjal, cukorral, rummal és annyi vízzel ami ellepi, pár percig főzzük. 2 evőkanálnyit kiveszünk a levéből, csomómentesre keverjük a keményítővel és visszaöntjük a többihez. Pár perc alatt sűrű, kocsonyás állagúra főzzük, félretesszük.
3. A tésztát kettévesszük, téglalap alakúra nyújtjuk őket. Letesszük a tepsibe az első réteg tésztát, megszurkáljuk villával, megszórjuk zsemlemorzsával és beterítjük a meggyes töltelékkel. Pici fahájas cukrot még szórhatunk rá.
4. Beborítjuk a másik tésztával, villával alaposan megszurkáljuk, lekenjük a tojásfehérjével és 175 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjük.
5. Kihűlés után szépen szeletelhető.

Megjegyzés: én nem sütöttem elő az alsó lapot, így is tökéletesen átsült, nem maradt nyers, szalonnás.
Az összegyúrt tésztát sem pihentettem a hűtőben, azonnal nyújtottam és tettem a tepsibe. Nagyon jó állagú a tészta nyersen,még ebben a melegben is könnyű volt nyújtani.





Megjegyzések

  1. Isteni fogás ez a süti, a meggy a mindenem. Imádom, hogy nincs agyonszórva porcukorral.:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi, köszi, valóban finom :) Nem rajongok túlzottan én sem a porcukorért, de a kakaós csigát például mndig megszórom és a túrós pitét is, de éppen csak :)

      Törlés
  2. Kedves Szofi,most egy kicsit távol voltam. A kakaós csigát én is megcukrozom, de a pitéket csak a gyerekek kedvéért, vagy a felvétel miatt. Nem azért mert nem szeretem, hanem mert a süti amúgy is édes. A családom nem mindig fogadja el, hogy nem porcukrozok. Van friss meggyem és bizony ma vagy holnap megsütöm a meggyes pitédet!:)) További szép napot kívánok!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi, mindenképp várom a visszajelzést, hogy milyen lett a meggyes pite :) Jópáran megsütötték és mindenkinek ízlett, aminek persze én nagyon örülök :) Üdv: Szofika

      Törlés
  3. Cseresznyével próbáltam, de ez az "ellepje a víz, majd pár perc alatt kocsonyásra főzzük" történet nekem 2 órát tartott, haha. Asszem legközelebb semmi vizet nem kap a cseresznye.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése