Tejkaramellás banánfagyi


Tegnap felavattam a fagyigépet, amit a szülinapomra kaptam. Sokat gondolkodtam,milyen fagyi is legyen az első. Végül úgy döntöttem, kezdésnek nem főzött fagyi alapot választok, hanem egy egyszerűbbet. 
A banánfagyi receptje a BBC Good Food-ról van, a tejkaramella már az én ötletem volt, elvégre a banán-karamell híresen jó páros.
Isteni finomra sikerült, bár azt hozzátenném, hogy a gépemmel még ismerkedünk. Tovább kellett volna a tartályt a fagyasztóban tartani és a fagyit is tovább kellett volna keverni vele, no meg a fagyialapot is hosszabb ideig kellett volna hűteni. Így néhány órára még pluszban be kellett dobnom a fagyasztóba, hogy megkössön, így egy ici-picit kásás lett, de ez nem a recept és nem a gép hibája. Aki ismeri a fagyigépét és tudja kezelni, annak tutira egy nagyon-nagyon finom, krémes banánfagyi lesz a jutalma.

A fagyikészítésről kezdőknek itt írtam bővebben.


Hozzávalók:
3 db érett banán
300 ml tejszín ( 38% zsírtartalmú)
60 gr cukor 
fél citrom leve
6-7 szem tejkaramella 

Elkészítés:
1. A banánt megpucoljuk, felkarikázzuk. A tejszínnel, cukorral, citromlével turmixgépbe dobjuk és simára keverjük.
2. A fagyialapot néhány órára hűtőbe tesszük vagy félórára fagyasztóba.
3. A kihűtőtt fagyialapot fagyigépben elkészítjük, az utolsó 5 percben beledobáljuk az apró kockára felvágott tejkaramellát.
4. Ha szükséges,tegyük még be a fagyasztóba, hogy a kívánt állagot elérje a fagyi.


Megjegyzések

  1. Gyönyörű lett! És biztosan az íze is nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!!!nagyon finom lett, igazi banáníze van, nem banánaroma íze :D

      Törlés

Megjegyzés küldése