Áfonyás-citromos millefeuille


Tegnap délelőtt épp főzősműsor ment a TV-ben,miközben Zével a biciklitúrára készültünk. Lorraine Pascale sütött-főzött,én meg gyorsan leültem a kanapéra és megnéztem ahogy összedobja bolti leveles tésztából ezt a finomságot.
Én még soha nem vettem szerintem bolti leveles tésztát, de most annyira megszerettem, hogy el is döntöttem, mindig tartok itthon egy csomaggal, hiszen bármikor tör ránk az édesség utáni vágy, ebből kb. negyedóra alatt összedobhatunk valamit. Az eredeti recept itt található.




Hozzávalók:
8-9 darabhoz

30 dkg bolti leveles tészta
25 dkg friss áfonya
115 gr porcukor

A krémhez:
2 dl tejszín
30 gr porcukor
1 citrom reszelt héja
egy késhegynyi vanília paszta


Elkészítés:
1. A bolti leveles tésztát porcukorral megszórt felületen kinyújtjuk, kb. 9x5 centis téglalapokra vágjuk vonalzó és pizzavágó/ derelyevágó segítségével. ( Az én tésztám annyira szuper volt, hogy ki is volt nyújtva és sütőpapírra fel volt tekerve, így csak fel kellett vágnom:)
2. A tésztalapocskákat sütőpapíros tepsire tesszük, megszórjuk porcukorral és félórára hűtőbe tesszük.  
3. 200 fokra előmelegített sütőben 5 percig sütjük őket, ismét megszórjuk porcukorral és újabb 5 percre visszatesszük a sütőbe.
4. A krémhez a tejszínt habbá verjük, mikor kezd keményedni, hozzáadjuk a porcukrot, vaníliát, citromhéjat. Habzsákba töltjük és hűtőbe tesszük felhasználásig.
5. A sütit összeállítjuk a következőképpen: alulra teszünk egy lapot, erre nyomunk a citromkrémből és kirakjuk áfonyaszemekkel. Egy lapot kettéveszünk és az alját az áfonyás krémre helyezzük. Erre jön újabb krém+ áfonya, végül befedjük a félbevett lap tetejével. Legtetejét megszórjuk porcukorral.
6. Hasonlóképpen járunk el a többi lappal, krémmel, áfonyával is.






Megjegyzések