Diós karika-Blogkóstoló 10.-re

A Blogkóstoló 10. fordulójára is jelentkeztem. A háziasszony, Kisildi a Méz és Olíva blogot sorsolta nekem. Mikor először szétnéztem nála, úgy döntöttem, a Málnás-marcipános pitét készítem majd el.
Aztán teltek-múltak a napok, dolgozgattam, jött az én szülinapom, Anyu szülinapja, sütöttem mindenfélét, de a Blogkóstolásra csak nem jutott időm. Ma reggel már kétségbeesve próbáltam kitalálni, hogyha este hazaérünk a mai 70 km-es biciklitúráról, mi az amit lesz erőm elkészíteni. Erre az egyszerű, gyors és finom diós karikára esett a választásom, pikk-pakk elkészült, köszönöm a receptet. Nekem egy picit több mézet elbírt volna, az ilyen jellegű sütiket úgy szeretem, ha nagyon édesek:)


Hozzávalók:
kb. 15 db-hoz

15 dkg liszt
15 dkg darált dió
10 dkg méz v. juharszirup
1 tojás
csipet só
1 tk. vanília esszencia
125 gr vaj

Elkészítés:
1. A vajat a mézzel habosra kecerjük. Hozzáadjuk a tojást, majd a többi hozzávalót.
2. Habzsákba töltjük a masszát és karikákat nyomunk sütőpapírral vagy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire.
3. 160 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.

Tetejét sütés előtt megszórhatjuk még durvára vágott dióval.

Megjegyzések

  1. Nahát, ez az első recept, ami felkerült a blogra :)
    Azóta is az egyik kedvenc keksz nálunk. Örülök, hogy ízlett :) (Azon nem lepődtem meg, hogy nem volt elég édes, már észre vettem családon belül is, hogy mi kevésbbé édesítünk :)) Remélem, a marcipános pitét is kipróbálod egyszer. Ha igen, akkor tegyél egy kicsit több cukrot majd hozzá ;)
    Szép napot!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése