Klasszikus kuglóf

Ezer meg ezer éve készülök kuglófot sütni,mert imádom. Az egyetlen akadály az volt eddig, hogy nem volt kuglófsütőm. Itt nálunk, nem olyan egyszerű beszerezni. Ma már nem bírtam tovább, vettem egyet. Mint látszik, a forma elég furi, de lyukas a közepe és kicsit hullámos a széle-hiába, angolhonban másmilyen a kuglóf. Viszont a tartalma, minden pénzt megér. Isteni finom!!!!
Volt 2 kuglóf receptem is talomban,mindkettő az unokanővéreimtől: volt egy Andi-féle és egy Heni-féle. Ez most a Heni-féle, és valóban isteni pihe-puha, Heni szerint még harmadnap is. Gyanítom, én erről nem fogok tudni nyilatkozni.:) Szóval Henikém, örök hála a receptért, fantasztikus!
Mivel nálunk a mazsola tiltólistás, elsőként egy klasszikus vaníliás-kakaós változatot készítettem, de ez a recept ismétlésért kiált, sok-sok narancshéjjal, vagy csokidarabokkal, aszalt gyümölcsökkel... Kuglóf-szerelem ON.


Hozzávalók:
( az én formám 25 centis, de nem lett tele)

5 tojás
20 dkg cukor
16 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 dl tej
késhegynyi vaníliapaszta
3 ek. holland kakaópor


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 160 fokra, a kuglófformát kivajazzuk-kilisztezzük.
2. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, félretesszük.
3. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, beledolgozzuk a vajat, a tejet, majd mehet hozzá a vanília, a sütőporos liszt és a citromhéj.
4. A massza felét a formába kanalazzuk, másik feléhez hozzákeverjük a kakaóport. Rákanalazzuk / ráöntjük a fehér tésztára és kanállal kicsit márványosra húzzuk.
5. Előmelegített sütőben 50 perc alatt készre sütjük. Tűpróbát végezzünk a kuglóf közepénél.




Megjegyzések

Megjegyzés küldése