BBC Good Food Show- Beszámoló

Ismét egy gasztrobeszámoló következik, folytatva a hagyományt. Először Jucika barátnőmmel voltunk a Cake and Bake show-n, aztán a nővéremmel vettük górcső alá a londoni cupcake üzleteket, most pedig drága Zémmel látogattunk el a BBC Good food Showra. 
Borok, ételek-italok, sajtok, olajok,csokik, desszertek, különlegességek, könyvbemutatók, sztárchef-ek, vásárlási lehetőség, élő főzőshow-k, bemutatók, workshop-ok, street food, ez mind a londoni Good Food Show. Kicsit izgultam, az uram hogy viseli majd a félnapos gasztronómiai gyűrődést, de nagyon élvezte.:)


Kilátás az emeletről...nem kis embertömeg volt egész nap. Emiatt sajnos nem tudtam annyi fotót készíteni,mint szerettem volna és sok helyen csak sodródtunk az árral, annyian voltunk, örültünk, ha levegőt kaptunk, nem hogy fotózni tudtunk volna.


A londoni Olympia adta a helyszínt.


Egy ilyen szép kávéval indítottunk, ami amellett, hogy szép volt, az egyik legfinomabb kávé volt, amit valaha ittam. Nem vagyok nagy kávészakértő, de mivel napi 4-5 kávét megiszom, azért felismerem, hogy mi a jó kávé és mi a pocsék. Ez nagyon jó volt. Nekem mindig cappuccino, Zének mindig espresso:)


A program fénypontja Paul Hollywood és Mary Berry show-ja volt. Paul és Mary külön-külön is elismert chef-ek, számos könyvvel, TV-műsorral a hátuk mögött, mégis a legnépszerűbb brit gasztro tv-műsor,a több évadot megélt és jelenleg is zajló Great British bake off zsűritag-párosaként ütnek igazán.:)
Mary egy roppant egyszerű, ám nagyszerű sárgabarackos-marcipános pitét készített,  Paul pedig szőlős-stilton sajtos brióst. Nagyon nagy élmény volt őket-még ha messziről is-de élőben látni :)




Nagy örömünkre, a boros soron felfedeztünk egy tokaji sátrat is, így gyorsan megkóstoltunk pár jó magyar bort, miközben elcsevegtünk a magyar személyzettel.:) Csabáék azon fáradoznak, hogy a jó magyar borokat itt is minél többen megismerjék, örömmel láttuk, hogy jónéhány angol vett 1-1 üveg desszertbort a kóstolás után :)


A pékségek kínálata fantasztikus volt...


A mákos fonott kalácsot hosszasan tanulmányoztuk-naná, hogy Zé beleszeretett egyből, holnap meg is sütjük, együtt. :)


Lilakáposztás rétes, láttatok már ilyet?? Elég vad színe van, kóstolni nem kóstoltuk, de egy próbát azért megérne, nem?


Mini tortácskák...Különféle piskóták, 2 réteg közt krém, tetején úgyszintén+ egy minimál dekor. Mindezt 
6-7 cm átmérővel. Szerintem nagyon cukik ezek a kis party-tortácskák!


Már meg is bántam, hogy nem vettem füstölt fokhagymát...Iszonyatosan finom illata volt és biztos vagyok benne, hogy minden olyan ételt feldob, amihez fokhagymát használnánk. Több helyen is láttuk, ez most nagyon menő-bevallom, én még sosem láttam ilyet korábban, be kell szereznem egy fejjel,mert én biza imádom a fokhagymát.


Ezt az egész standot elfogadtam volna úgy ahogy volt, tokkal-vonóval..De miért ilyen nagyon drága minden ami igazi fából van? :(


A street food részlegen ilyen malacsültet is lehetett enni.


Zöldség-gyümölcs-faragások.


Ifj. Michel Roux dedikálta a könyvét, egy karnyújtásra volt tőlem csupán.:) Az ő munkásságát annyira nem ismerem, apukájáét inkább. Mindenesetre az emberek tolongtak...



Mintás nyújtófák, amikkel ilyen szép mintát nyújthatunk a cukorpasztába, marcipánba.


Hála istennek, hogy engem a burkolt torták nem vonzanak, így nem éreztem késztetést, hogy az összes nyújtófát felvásároljam, de ez nyilván maga a mennyország annak, aki ilyen tortákat készít!!


Valóban nagyon szépek.


Jamie üzlete is itt volt-ő maga persze nem. Zé szerint a pislákoló mécsesek és a háttérben Jamie A0-s portréja azt sugallják, mintha már nem élne és itt lehetne egy imát elmondani érte...:D Elég morbid hasonlat, de tényleg nem volt egy hívogató stand :D


Csodaszép ebédlőbútorok következnek, szintén fából, imádtuk őket!!





Utolsó állomásunk egy olasz sajtos volt.


Óóóóriási parmezán sajt, az olasz sajtok királynője.


Ezt a sötét kérgű sajtot vörösborban érlelték, 10dkg került 4,5 fontba ( 1500 HUF), így nem vettünk belőle, noha Zének nagyon ízlett. Én nem igazán szeretem az ennyire erős és karakteres sajtokat, de tény, hogy nagyon különleges volt és az ember nyilván nem melegszendvicsre használja el az efféle sajtot, hanem annál jóval nemesebb célra, de mégsem vettünk belőle.


A szürke kérgű sajt szarvasgomba-sajt volt. Nagyon egzotikus, nagyon különleges sajt, főleg Olaszországban és Franciaországban készítenek ilyet, gyakran a sajt belsejében is fellelhetők szarvasgomba-darabkák, de van, hogy csupán szarvasgomba-olajjal ízesítik.Nagyon intenzív íze van, különleges darab volt.


Ez pedig Zé ajándéka lett: természetes proteinforrás, a 9 bar. Egy müzliszelet, ami különböző magas protein-tartalmú magvakból áll, 50 gr-ban 10 gr fehérje van, ami valljuk be, jó kis arány. Egy 16 darabos kiszerelést vettünk az én Tour de France-osokat meghazudtoló bicajosomnak, reggeli edzés utáni reggelinek.:)

Dióhéjban ennyi, nagyon jó volt, sok szép finomságot láttunk, kóstoltunk, sok ötletet merítettünk sütésre-főzésre, szóval jövőre is megyünk :)

Megjegyzések