A legfinomabb sütőtökös rizottó

Kedvenc ételem a munkahelyemen egyértelműen a sütőtökös rizotto. Sajnos nincs mindig az étlapon, csak a karácsonyi időszakban. Mikor tegnap felfedeztem az eredeti receptet, tudtam, hogy ma ez lesz az 1. advent vasárnapi ebéd. Mivel múlt hétvégén Z-nél jól vizsgázott a sütőtökkrémleves, tudtam, hogy nagyon ezzel se nyúlhatok mellé. Ez a recept tökéletes, látszólag egymáshoz totál nem illő elemek alkotják, mégis isteni finom. Advent időszakában vagy akár Karácsonyra, de feltétlen készítsétek el.
Külön köszönet Markának, aki ezzel a posztjával sokat segített, bevezetett a rizottókészítés rejtelmeibe, hiszen én eddig csak "ál-rizottókat" készítettem, de ez most igazi lett,mennyei!!!


Hozzávalók:
4 adaghoz

A sütőtökpüréhez:
350 gr sütőtök ( tisztítva mérve)
diónyi vaj
pici étolaj
só, bors
1 szál friss kakukkfű

A rizottóhoz:
350 gr rizottó rizs ( Arborio)
1, 5 liter húsleves alaplé
150 gr kockázott bacon ( pancetta)
50 gr friss spenót
2 szál friss kakukkfű
30 gr parmezán / grana padano
mascarpone 


Elkészítés:
1. Először a sütőtükpürét készítjük el: a sütőtököt kimagozzuk, megpucoljuk és felkockázzuk. Egy lábasban diónyi vajat hevítünk, rádobjuk a sütőtököt és 5 percig dinszteljük. Sózzuk, borsozzuk, rádobunk 1 szál kakukkfüvet, felöntjük 1 dl vízzel és közepes lángpon 20 perc alatt puhára főzzük. Leszűrjük, kivesszük a kakukkfüvet és egy villával összetörjük. Ha 1-2 nagyobb darabka marad benne, még jobb.
2. Elkészítjük az alaplét: én mindössze 1,5 liter vizet felforraltam, beledobtam 2 csirke húsleves kockát és mikor feloldódott, el is zártam.
3.A rizottót magát egy nagy wokban készítettem: először lepirítjuk a bacont. Mikor már szép piros és ropogós, mehet hozzá a sütőtökpüré és a rizs, 1 szál friss kakukkfű. Hozzáadunk 1-2 merőkanálnyit az alapléből és közepes lángon, időnként kevergetve főzzük. Mikor elfőtte a levet, újabb 1-2 merőkanálnyi alaplét adunk hozzá. A lényeg, hogy fokozatosan adjuk hozzá a folyadékot és kevergessük is.
4. Mire a 1,5 liter folyadék elfogy, a rizs pont megfő. Nekem épp 20 percbe telt. 
5. A vége előtt 5 perccel beleszórom a parmezánt és hozzáadom a spenótot.
6. Tálaláskor 1 evőkanálnyi mascarpone krémsajtot tegyünk a rizottó tetejére-ettől még lágyabb, még krémesebb lesz a rizottó. Tűzzünk 1 szál kakukkfüvet a krémsajtba és kész is. Hát nem ünnepi?




Megjegyzések

  1. Jujj, én ezt a bejegyzést csak most vettem észre, és meg is vagyok benne említve :-) Most aztán pirulok. És köszi! Csodás lett a rizottód Szofi .-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése