Bucatini con salsa ai peperoni

...azaz paprikakrémes bucatini, vagy ahogy magyarul hívjuk, makaróni, noha az üreges közepű, hosszú csőtészta bucatini. Ez az első recept, amit a nagy olasz konyhabibliából kipróbáltam.
Nagyon különleges tésztaételről van szó, a recept olvasásakor nem is gondoltam volna, de mikor elkészült, bebizonyosodott, hogy a tésztaszósz édeskés. Így a ropogósra pirított bacon kiváló választás volt mellé-ez már az én ötletem volt, a recept nem írta.
Zé a "nem rossz" jelzővel illette, ami nála se többet, se kevesebbet nem jelent. Nem ehetetlen, de nem is dobok tőle egy hátast kategória. Szerinte nagyon furcsa, hogy egy tészta, ami nem mákos, az édes. Viszont a baconnel szerinte jó.
Szerintem bacon nélkül is, azt kell mondjam, az egyik legkülönlegesebb tészta, amit ettem. Aki szereti a nem megszokott, különleges ízeket, a sós-édes, ropogós-krémes párosokat, annak kötelező darab.:)



Hozzávalók:
250 gr bucatini tészta
150 gr füstölt bacon ( pancetta)
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 piros húsú kaliforniai paprika
1 sárga húsú kaliforniai paprika
150 ml habtejszín 
só, bors

Tetejére:
parmezán
apróra vágott petrezselyem

Elkészítés:
1. Egy wokban ropogósra pirítjuk a baconkockákat, szűrőkanállal kivesszük és félretesszük.
2. A bacon zsírjára rádobjuk az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát és alacsony lángon 5-10 percig pároljuk.
3. Mehet hozzá a felkockázott paprika, újabb 10 perc párolás. Ezután botmixerrel pürésítjük az egészet, visszaöntjük a wokba, sózzuk-borsozzuk, felöntjük a tejszínnel, összeforraljuk.
4. A tésztát lobogó sós vízben al dente állagúra főzzük, leszűrjük és a szószhoz adjuk. Pár perc alatt összeforgatjuk és tálalunk.
5. A tésztát megszórjuk pirított baconnel, apróra vágott friss petrezselyemmel, esetleg reszelt parmezánnal.



Megjegyzések