Rumos-diós csokigolyóbis

Leszögezem, hogy semmi közöm a bonbonokhoz, trüffelekhez. Még csokit temperálni sem tudok normálisan, volt 1-2 kísérletem bonbonra, de nem ragadott annyira magával, hogy komolyabban beleássam magam a témába. Mostanában már a brownie-n kívül nem is nagyon hoznak lázba a csokis édességek, most is inkább csak 1 kocka csokira vágytam, de gondoltam, miért is ne bolondítanám meg valamivel? A rumos-diós csoki kombó Flóránál jött szembe, igaz nála fehércsokival. 
Nem terveztem a blogra feltenni ezt, a hozzávalókat se igen mértem, gondoltam,a  csoki ígyis-úgyis megköt, nagy baj nem lehet. Lett egy masszív kis csokigömb, ami olvad a szájban, rumos-diós ízesítéssel, pikk-pakk kész van. 1-nél több nemigen csúszik belőle- annyi viszont bőven elég a hirtelen jött csokiigény kielégítésére, úgyhogy én ezt félre is teszem és szombaton ezzel debütálok az új munkahelyemen :)




Hozzávalók:
16 db mini golyóhoz

100 gr étcsoki ( nálam 74%-os)
1 dl habtejszín
kb. 2 ek. porcukor
csipet só
ízlés szerint rumaroma
kb. 30 gr durvára tört pirított dió

A bevonáshoz:
kb. 50 gr apróra tört pirított dió


Elkészítés:
1. A diót száraz serpenyőben kissé megpirítjuk. Egy részét ( 30 gr) durvára, a másik részét ( 50 gr ) kissé apróbbra törjük / daráljuk.
2. A habtejszínt egy csipet sóval kislángon melegítjük, mikor már kezd gyöngyözni, ráöntjük az összetördelt étcsokira és simára keverjük. Én itt megkóstoltam és mivel baromi keserű volt, beleszórtam némi porcukrot.
3. Hozzáadjuk a durvára tört diót, ízlés szerint rumaromát és hűtőbe tesszük.
4. Kb. fél-1 óra múlva megköt annyira, hogy formázható legyen. Picike ( 9-10 gr-os) golyókat formázunk és megforgatjuk őket az apróra darált dióban. Visszatesszük a hűtőbe és fogyasztás előtt kb. félórával kivesszük. 


Megjegyzések

  1. Csodafinom lehet, nálam azért lecsúszna 2-3 is :-D

    VálaszTörlés
  2. A dió minden csokihoz jó párosítás.:) Érdekes egyébként, hogy fehér csokiból mindig jóval több kell, hogy megtartsa az alakját.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom már többször megcsináltam!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése