Tejes pite

Jó ideje kísérletezek már a tejes pitével. Az én Zémnél a dobogó második fokát a palacsinta után ugyanis a tejespite foglalja el. Vékonynak kell lennie, nagyon vékonynak. Kívül ropogósnak, kérgesnek, belül pedig gumiszerűnek. A nővérem receptjét alakítottam tovább, ő pedig a Markáét
Hozzátenném, kevés ételt utáltam jobban világéletemben a tejespiténél, kirázott tőle a hideg, de addig forszírozta az uram, hogy beadtam a derekam és még arra is hajlandó voltam, hogy megkóstoljam. És határozottan nem rossz, még ízlett is.:)
Zé benyomott belőle egy fél gáztepsivel, szóval azt hiszem jól sikerült:)



Hozzávalók:
1 nagy gáztepsihez

8 dl tej
25 dkg liszt
10 dkg cukor
3 tojás
csipet só

libazsír


Elkészítés:
1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a gáztepsit kikenjük libazsírral és megszórjuk liszttel. 
2. A tojásokat a cukorral robotgép segítségével elkeverjük, mehet hozzá a sóval elkevert liszt, majd folyamatos keverés mellett hozzáöntjük a tejet, kis adagokban.
3. A masszát a tepsibe öntjük és a tetejére pár pötty libazsírt cseppentünk, csak pár helyre össze-vissza néhány cseppet.
4. Előmelegített sütőben kb. félóráig sütjük, mikor már egyformán piros a teteje mindenütt és látszik, hogy az odlalán elválik a tészta a tepsitől, akkor jó.
Óriási púpok keletkeznek ( több is) sütés közben, én ezeket egy hústűvel ki szoktam pukkantani.
5. Hagyjuk egy 15-20 percet hűlni, ezután könnyen szeletelhető.
Tegyünk rá amit csak szeretnénk: kristálycukrot, porcukrot, fahéjas cukrot, kakaóport, lekvárokat, nutellákat, tulajdonképpen csupa olyasmit, amit egy palacsinta betöltésére használunk :) 
Nekem lekvárral a nyerő, Z- kristálycukorba mártogatja falatonként. :)



Megjegyzések