Mákfagyi

Az én uram nincs úgy oda a fagyiért mint én. Van 1-2 kedvence, 1-2 kedvenc fagyizóban és kész. Én imádom. Fagyiból bármennyit képes vagyok megenni,és itt most nem csak a menő cukrászdák menő jégkrémeire gondolok. Imádom a nevezzük nevén Tesco márkájú mentás csokis jégkrémet,a hatalmas diódarabokkal teli jégkrémet otthon Anyunál ( legutóbb répatortához ettük), azt hiszem a Lidl-ből való.
Londonban az Amorino fagyizóba szerettem bele,a legjobb fagyit itt adják a brit fővárosban.
Szóval április van, itt a fagyiszezon és én bátorkodtam felajánlani az uramnak, hogy gondoljon ki egy fagyit, amiből sokat megenne és azt elkészítem. Mákfagyi volt a válasz, naná.



Hozzávalók:
csésze: 250 ml

1 csésze tejszín ( magas zsírtartalmú, itt double cream)
1/3 csésze teljes tej 
1/2 csésze darált mák
pár csepp vaníliapaszta
3 tojás sárgája
1/3-1/4 csésze cukor


Elkészítés:
1. A mákot ledaráljuk, jó alaposan. Kétszer. Nem szabad, hogy ropogjon a fogunk alatt.
2. A tejet, a tejszínt, a darált mákot és a vaníliát egy kis lábosban forráspontig hevítjük, elzárjuk alatta a lángot.
3. A tojássárgákat a cukorral fehéredésig habosítjuk-kb. 5 perc robotgéppel.
4. A tojássárgás habot a tejszínes keverékhez adjuk, visszatesszük a tűzre és alacsony lángon, folyamatosan kevergetve besűrítjük. Az alapot kihűtjük és egy éjszakára hűtőbe tesszük.
5. A kihűtött fagyialapot az előkészített fagyigépben készre fagyasztjuk. Azonnal is fogyaszthatjuk, de ha masszívabb állagot szeretnénk, akkor tegyük dobozba és mehet a fagyasztóba 1-2 órára.

Győződjünk meg róla, hogy az alap is elég hideg és a fagyigép tartálya is elég ideig volt a fagyasztóban.


Megjegyzések

Megjegyzés küldése