Ünnepi Panettone

Régóta szerettem volna kipróbálni ezt az olasz karácsonyi kalácsot,de mindig elrettentettek a receptben írt fél napos kelesztési idők. Mert hogy a kalács attól lesz olyan magas és attól lesz olyan az állaga, hogy hetekig eláll. Na nekem most nem kell, hogy hetekig elálljon,mert a céges Karácsonyra viszem. Gondoltam, ha már az év nagy részében olasz vendégekkel dolgozom, akkor stílszerűen választok valami olasz karácsonyi különlegességet. Így, hogy az uram nem eszik belőle, nem sajnáltam belőle a mazsolát sem-bízom benne, hogy a kollegák nem olyan válogatósak,mint az uram.:)
A félnapos kelesztési időt nem tartottam be, mivel este 7-kor álltam neki az egész folyamatnak, így nem lett 25 cm magas ( ilyeneket is láttam) és sajnos a belsejéről sincs kép. IldiKokki receptjét választottam,mert az ő receptjeiben sosem csalódom. Azért legközelebb beáldozom azt a fél napot, hátha egy kicsit magasabb lesz, bár lehet, hogy ennyi tésztából nem lehet olyan őrült magas Panettonét, elvégre ez nem egy nagy mennyiség.


Hozzávalók:
18 cm-es formához

40 dkg liszt
12 dkg vaj
10 dkg cukor
2 dl tej
3 dkg friss élesztő
csipet só
3 tojás sárgája
2 mandarin reszelt héja
1 tasak bourbon vanília esszencia ( vagy vaníliás cukor/ vaníliarúd magjai)
7 dkg kandírozott vegyesgyümölcs vagy aszalt gyümölcs
7 dkg mazsola
2 ek. whiskey


Elkészítés:
1. A mazsolát egy kis tálkába tesszük, rálocsoljuk a whiskey-t és egy éjszakára állni hagyjuk, másnapra beszívja a whiskey-t.
2. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk, a vajat felolvaszjuk, langyosra hűtjük.
3. Egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sót,cukrot, vaníliát, mandarin reszelt héját,tojássárgákat, a langyosra hűlt vajat és az élesztős tejet. Kanállal elkezdjük összedolgozni,majd mikor kezd összeállni, kézzel alaposan összegyúrjuk, ha szükséges, lisztet adunk még hozzá. Letakarva kb. 40 percig kelesztjük.
4. Ezután belegyúrjuk a mazsolát és az aszalványokat és ismét letakarva kelesztjük: Ildi itt is 40 percet ír, én magára hagytam jó 1,5 órára, meg is kelt óriásira.
5. Egy kapcsos / levehető aljú tortaforma alját és oldalát  kivajazzuk, az oldalát sütőpapírral megmagasítjuk és a megkelt kalácsot átgyúrás nélkül beleigazítjuk.
6. Hideg, 170 fokra ( hőlégkeveréses) bekapcsolt sütőbe tesszük, a rács alá, amin sül a kalács, tegyünk egy lábas vizet, így extra gőzös lesz a sütőnk, amitől puha lesz a kalács belseje.
7. Süssük kb. 50-60 percig, tűpróbával ellenőrizzük több ponton is, hogy átsült-e. Rácsra téve hűtsük ki, porcukorral megszórva tálaljuk.


Megjegyzések