Zserbós szaloncukor

Csillagászati áron mérik a szaloncukrokat és valljuk be, a legtöbbjük ehetetlenül rossz. Úgyhogy elhatároztam, idén én készítem a szaloncukrot, házilag, 3-4 féle ízt már kigondoltam, a nővérem is csinál pár félét, aztán osztozkodunk. Amúgy én nem vagyok oda a szaloncukrokért-mármint a boltiakért-de ha házilag készül, akkor az megint egy más kategória. 
A csomagolásom kissé kezdetleges, a héten majd szerzek be színes szaloncukor-papírokat, így minden ízt más színű papírba tudok csomagolni, de egynek ez a sima alufólia is megtette :)


Hozzávalók:
40-45 db szaloncukorhoz

20 dkg darált keksz
15 dkg pirított, darált dió
házi sárgabaracklekvár

A bevonáshoz:
20 dkg étcsoki
3-4 ek. étolaj

A csomagoláshoz:
fehér zsírpapír / sütőpapír
alufólia


Elkészítés:
1. Egy tálban keverjük el a darált kekszet a darált dióval és annyi sárgabaracklekvárt adjunk hozzá, hogy formázható masszát kapjunk ( 4-5 ek.)
2. Csípjünk le a masszából egyforma darabokat ( én 15 gr-osra csináltam őket) és formázzuk szaloncukor alakúra. Tegyük őket tálcára és mehetnek be a fagyasztóba 20-30 percre.
3. A csoki 3/4-ét olvasszuk fel vízgőz felett vagy mikróban ( ha utóbbit választjuk, percenként keverjük át) majd adjuk hozzá a maradék, apróra vágott 1/4-et és keverjük simára. Adjuk hozzá az étolajat és azzal is keverjük simára.
4. A fagyasztóból kivett zserbórudacskákat 2 kis villa vagy bonbonmártó villa segítségével merítsük meg a csokiban és tegyük őket rácsra száradni. ( A rács alá tegyünk sütőpapírt vagy tálcát, hogy arra csepegjen a csoki.) Mivel a zserbórudacskák hidegek voltak, pillanatok alatt ráköt a csoki.
5. Ha megkötött a csoki, csomagoljuk be a szaloncukrokat.


Megjegyzések

  1. Nagyon finom lehet ez a zserbós verzió. Tavaly én is már gyártottam. A házinak nincs párja. A boltiak a sima csokiknál százszor rosszabbak, ami meg jóféle, az meg horror áron van. Akkor már inkább a házi. Mi sem vagyunk oda értük, de a házi... valóban más. Én is kigondoltam már egy pár félét, de szerintem jövő héten vagy az utolsó hétre fogom hagyni. Tavaly nálam is ilyen volt a csomagolás. Honnan veszel más színű papírt? Én is úgy szeretnék valami színeset. :) Most viszont ezt a zserbósat nagyon megkívántam. Nyammm... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Brigi,probalok valami gasztroshopbol rendelni,Food Pack Kft-nel van allitolag,bar meg nem neztem utana reszletesebben ha talalok valamit kuldom a linket,ok?

      Törlés
  2. A házinál tényleg nincs finomabb, mert tudjuk hogy mi van benne és nincs agyontömve különféle ízfokozókkal, meg mesterséges anyagokkal.Nem sok macera van vele és szívesebben fogyasztja az ember, mint a boltit.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése