Diós-csokis zabkeksz

Ha esetleg a karácsonyi kekszdömping után mégiscsak kekszre vágynánk, ajánlom ezt a finom zabkekszet. Fehér lisztet egyáltalán nem tartalmaz, zablisztet és zabpelyhet csak. Van benne csoki is meg cukor is,hogy azért valami jó is legyen benne. Meg mert az én blogom úgysem lesz soha paleo, én csakis olyan desszerteket, édességeket fogok ezentúl is készíteni, amihez nem kellenek drága és beszerezhetetlen alapanyagok-ahogy eddig is. Egy normál háziasszony konyhájában is vannak olyan dolgok, amikből csodafinom, de kevésbé kalóriadús nasit lehet készíteni.
Eredeti recept innen


Hozzávalók:
20 kekszhez

A csésze: 250 ml-es

1 csésze zabpehelyliszt( zabpelyhet kávédarálóban porrá őröltem)
3/4 csésze finomszemű zabpehely ( amit zabkásához is használunk)
1/2 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. sütőpor
1/2 tk. só
1/2 csésze cukor
1/3 csésze étolaj
1/3 csésze tej
1/2 banán, apró kockákra vágva
1/4 csésze dió, durvára vágva
1/3 csésze süthető étcsokicsepp


Elkészítés:
1. A sütőt 175 fokra előmelegítjük.
2. Egy tálban elkeverjük a száraz anyagokat: zabpehelylisztet, zabpelyhet, sót, cukrot, sütőport, szódabikarbónát.
3. Hozzáadjuk az apróra vágott banánt, diót, csokicseppet, végül a folyékony anyagokat is: a tejet és az olajat.Az egészet jól elkeverjüke egy szilikonos lapáttal.
4. Sütőpapírral bélelt tepsire teáskanálnyi halmokat teszünk egymástól tisztes távolságra, hiszen terülni fognak.
5. A sütési idővel állíthatjuk be a keksz állagát: 15 perc sütés után puha, kissé ragacsos kekszet kapunk, ha viszont 20 percig sütjük, akkor ropogós keksz lesz a jutalmunk. Én kipróbáltam mind a kettőt, én a 15 percre szavazok, én a puhább, "chewy"-bb kekszeket jobban szeretem. 
6. Ha kisült, tegyük rácsra hűlni pár percre- még ekkor is kicsit szilárdulni fog, mint a cookie-k általában. 


Megjegyzések